pühapäev, 16. detsember 2012

Pelmeenid

ehk kuidas me HGL'ga tunde köögis talitasime. Ukraina retseptidest võib järeldada, et neil on seal üpris igav ning nad armastavad näputööd. Miks muidu läheb toidu valmistamiseks niiiiiii kaua aega. Ja mitte sellist poti juures vahtimise aega vaid päris tööd kohe. (PS. ma pole kunagi oma laiskust varjanud, nii et palun mitte etteheitvaid mõtteid minu pihta saata.. aitäh)  Tööjaotus oli meil selline, et mina tegelsin lihaga ning voolisin pelmeene ning HGL sõtkus taigna ning rullis sellest "ringjaid" ringe. Kokkuvõtteks peab mainima, et minu suur hirm, et pelmeenid keedes lahti tulevad oli asjatu ning minu lihaga koonerdamine ei tasunud end eriti ära. Liha tuleb pelmeeni sisse ikka julgelt panna ning loota, et peale keemist on liha ikka pelmeeni sees...
Retsept naine24.ee lehelt.. peaks olema päris Ukraina kohe....



500 g nisujahu
1 muna
200 ml jääkülma vett.

300 g lambahakkliha
300 g seahakkliha
400 g loomahakkliha
5 sibulat
Soola, pipart







Sõelu jahu tööpinnale kuhja. Tee kuhja keskele auk ja pane sinna muna. Alusta muna ja jahu kokkusõrmitsemist, tasahilju hakka lisama vett. Mudi hoolega. Sõtku tainas käte vahel ühtlaseks, pringiks ja tihkeks palliks. Tainas ei tohiks käe külge kleepuda ja peab jääma nii tihe, et seda saaks lõigata nagu võid. 
Sega kausis hakklihad ning hakitud sibulad. Maitsesta soola ja pipraga. Seejärel raputa tööpinnale jahu ja veereta tainast pikad vorstikesed. Tee seda osade kaupa – kata ülejäänud tainakogus riidega, et see ei kuivaks. Lõika tainavorstist väikesed jupid ja suru sõrmedega tööpinnale laiali. Käi neist tainarulliga üle, et tekiks ümmargused rattad – need ei tohi olla liiga õhukesed. Pane ratta keskele täidis ja vajuta servad näppude vahel tugevalt kokku.

1 kommentaar:

  1. Ma olen sügavalt veendunud, et see liha seisis seal pelmeeni sees sel ja ainult sel põhjusel, et need taignaringid olid nii perfektselt ringjad!

    VastaKustuta