reede, 24. veebruar 2012

Pretzels

Need armsad kringlid sai valitud Saksa õhtusöögi nn. eelroaks. Kuigi tegelikult sai vist neid söödud enamuse õhtusöögi ajast. Viimane kringel kadus vist isegi peale magustoitu :) Tegemist on ühe müramist nõudva retseptiga ning võib öelda, et mul vedas kuna nende valmistamine ei jäänud minu peale! :) Tänud Moonikale

Taigen:

1kg jahu
260ml piima
260ml vett 
80g võid
1sl pruuni suhkrut
2tl kuivpärmi
2sl soola 

keetmiseks:
1,5l vett ja 4sl soodat

peale:
jämedat meresoola


Segada 100g jahu käesooja vee ja pärmiga ja jäta kaetult sooja kohta vähemalt 5-ks tunniks käärima (mul seisis ca 9h) seejärel lisa ülejäänud jahu, sool, käesoe piim, sulatatud või ja suhkur. Sõtku taigent ca 10 min ja jäta 1,5-x tunniks kerkima.
Sõtku taigen uuesti kergelt läbi ja hakka kringleid vormima:  ca 40 cm pikkused jupid, keskelt ca 3 cm ja otstest 0,75 cm, pane otsad kokku ca 5cm enne jupi lõppu, keeruta ja vii lahtised otsad üle kringli...
kui kringlid vormitud jäta nad ca 30-ks minutiks rätikuga katmata kerkima. seejärel aseta jahedasse, mul olid tuulekojas, välisuks lahti oma 5 minutit. Samal ajal pane vesi keema, keevale veele lisa sooda ja keeda iga kringlit ca 5 sek, seejärel aseta kringlid ahjuplaadile, raputa peale soola ja küpseta 200C juures ca 16 min, kuni kringlid on pruunid (minu paksukesed olid ahjus 20 min.).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar